Home / Entertainment / Ramadan Nights 2023 draws thousands of visitors in first week
الشارقة في 11 ابريل / وام /يواصل معرض "ليالي رمضان 2023 " الذي ينظمه مركز إكسبو الشارقة بدعم من غرفة تجارة وصناعة الشارقة فعالياته مستقطباً الآلاف من الزوارفي أسبوعه الأول  في ظل مشاركة 170 عارضا وأكثر من 500 علامة تجارية. ويحفل المعرض الذي ينظمه المركز خلال الفترة من 8 إلى 21 إبريل الجاري ضمن فعاليات الدورة الـ33 من "مهرجان رمضان الشارقة" ببرنامج ثري  والأنشطة الترفيهية المتميزة والجوائز والهدايا  وتجارب الطعام والأنشطة الترفيهية العائلية إلى جانب التخفيضات الكبرى التي تصل إلى 75 % على مجموعة واسعة ومتنوعة من منتجات أبرز العلامات التجارية المحلية والعالمية. وأكد سعادة سيف محمد المدفع الرئيس التنفيذي لمركز إكسبو الشارقة أن معرض "ليالي رمضان" يتجدد كل عام ليقدم تجارب مميزة لسكان وزوار إمارة الشارقة خاصة في ظل حرص إكسبو الشارقة على توفير أجواء تسويقية تتناسب ومفهوم العروض الترويجية والفعاليات الترفيهية الأمر الذي ساهم في استقطاب عدد كبير من الزوار الذين يحظون بأجمل الأوقات في عيش تجارب تسوق متميزة والاستمتاع بالأمسيات الرمضانية البهيجة. وأشار  إلى أن النتائج الأولية من الدورة الحالية لمعرض "ليالي رمضان" تعكس مؤشرات قوية على نجاحه في تنشيط الحركة التسويقية في الإمارة وتعزيز نسبة مبيعات الجهات المشاركة منوهاً إلى أن التأثيرات الإيجابية للمعرض ترجع إلى تنوع الفعاليات والبرامج الترفيهية . وسيكون عشاق التراث على موعد مع المزيد من الفعاليات والبرامج الفنية والتراثية التي ستشهدها قرية التراث التي تبحر بالجمهور في رحلة ثقافية في العادات والتقاليد الإماراتية والإسلامية خلال الشهر الفضيل  إلى جانب تقديم أشهى المشروبات والأطباق الرمضانية والأطعمة الشعبية الإماراتية و ما تقدمه الأسر المنتجة من ملابس شعبية وبخور وأدوات ومشغولات يدوية.   بتل

Ramadan Nights 2023 draws thousands of visitors in first week

Ramadan Nights 2023, organised by Expo Centre Sharjah and supported by the Sharjah Chamber of Commerce and Industry, has kicked off to an impressive start, attracting thousands of visitors in its first week.

This prestigious event has earned a reputation as a premier shopping and entertainment destination, offering a wide range of activities, exclusive events, and customised promotions to cater to the diverse preferences of attendees.

The event features over 170 exhibitors from top retailers and showcases more than 500 brands, offering visitors an extensive selection of goods, products, services, and luxury items.

The centre is organising the exhibition from 8th to 21st April as part of the 33rd edition of “Sharjah Ramadan Festival”. The exhibition boasts an impressive program of shopping surprises, exciting entertainment activities, and valuable prizes and gifts, all of which contribute to a vibrant and lively atmosphere.

In the upcoming days, residents and visitors of the Emirate can expect more enjoyable Ramadan evenings, heritage shows, dining experiences, and family entertainment activities, in addition to major discounts of up to 75 percent on a wide range of products from prominent local and international brands.

Saif Mohammed Al Midfa, CEO of Expo Centre Sharjah, emphasised that “Ramadan Nights” undergoes a renewal process annually to offer unique experiences to both residents and visitors of the Emirate. Expo Sharjah is committed to fostering a marketing atmosphere that complements the promotions and entertainment events, drawing a considerable number of visitors who relish exceptional shopping experiences and delightful Ramadan evenings.”

Additionally, Al Midfa stressed that Expo Centre Sharjah has planned numerous exciting surprises and entertainment events for both residents and visitors of the emirate in the upcoming period, urging everyone to seize this opportunity to visit the exhibition and discover the great offers and surprises it has to offer for the whole family to enjoy.

Check Also

Sharjah Government Media Office: What has been circulated about changes to (Adhan) in Sharjah are false

The Sharjah Government Media Office: We urge all individuals to prioritize accuracy and credibility when …